АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ГЛОБАЛЬНА ТОРГОВА ПОЛІТИКА

(Global Trade Policy)

Рекомендована для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти

Мета опанування навчальної дисципліни

Метою є формування і розвиток компетенцій щодо вміння наукового дослідження глобальної торговельної політики на основі набуття знань та практичних навичок щодо імперативів, логіки та технологій її створення та реалізації, що передбачає глибоке та конструктивне осмислення наявних підходів та створення нових цілісних знань та/або практик функціонування багатосторонньої торговельної системи та формування і реалізації національної торговельної політики у її взаємозв’язку з комерційною дипломатією.

 

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни. «Глобальна торгова політика» визначаються особливостями підготовки здобувачів і ґрунтується на знаннях, вміннях та практичних навичках, отриманих у процесі вивчення дисциплін «Глобальний економічний розвиток», «Сучасна політична економія», «Методологія економічних досліджень», «Інноваційно-інвестиційна модель розвитку ЄС» та інших економічних дисциплін.

 Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання

з навчальної дисципліни «Глобальна торгова політика»

 у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики

1.

Знання:

1.1

Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності.

Дискусія, мозковий шторм.

Участь у дискусіях, розв’язання кейсів, тести, есе.

2.

Уміння/навички:

2.1

Започаткування, планування, реалізація та коригування послідовного процесу ґрунтовного наукового дослідження з дотриманням належної академічної доброчесності; критичний аналіз, оцінка і синтез нових та комплексних ідей.

Дискусія, презентація індивідуальної роботи за напрямком дисертаційного дослідження, ділова гра.

Обговорення проблематики. Розв’язання кейсів.

Презентація результатів дослідження.

3.

Комунікація

3.1

Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому; використання академічної української та іноземної мови у професійній діяльності та дослідженнях.

Дискусія, мозковий шторм, міні-тренінг «Переговори».

Участь у дискусіях.

Обговорення кейсів.

4.

Відповідальність і автономія

4.1

Здатність до формування наукового цілісного уявлення про економічну єдність світу, регуляторні механізми міжнародних економічних відносин на національному, регіональному та міжнародному рівнях в умовах сучасних процесів конвергенції і дивергенції.

Дискусія, мозковий шторм

Відповідь на проблемні питання.

Участь у дискусіях.

Написання есе. Презентація результатів дослідження.

4.2

Демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, послідовна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності; здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення.

Дискусія, мозковий шторм. Самостійна та індивідуальна робота

 Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1. Індикатори, сучасна галузево-регіональна архітектоніка та тенденції розвитку міжнародної торгівлі.

Тема 2. Еволюція та сучасна парадигма глобальної торгової політики.

Тема 3. Національні економічні інтереси та механізми врегулювання торгових суперечок.

Тема 4. Інституційне забезпечення глобальної торгової політики

Тема 5. Система методів та інструментів глобальної торгової політики

Тема 6. Глобальні правила і норми формування та реалізації торгової політики країни

Тема 7. Регіональні торговельні угоди у процесах лібералізації глобальних ринків

Тема 8. Перспективні та проблемні сфери глобальної торгової політики

Тема 9. Комерційна дипломатія та глобальна торгова політика

Тема 10. Проблеми та вектори модернізації зовнішньоторговельної політики України

 Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Яценко Ольга Миколаївна, д.е.н., проф., професор кафедри міжнародної торгівлі і маркетингу;

e-mail: yacenko@kneu.edu.ua

 Рекомендовані інформаційні джерела:

5.1.      World Trade Organization (WTO). URL: https://www.wto.org

5.2.      Глобальна торгова політика (PhD)- Яценко - IETR86001U. URL: https://ido-m.kneu.edu.ua/moodle/course/view.php?id=2233

5.3.      Pamela J. Smith. Global Trade Policy: Questions and Answers. 1st edition, Wiley Blackwell, USA.  2014. 347 p.

5.4.      Peter Van Den Bossche & Werner Zdouc, the law and policy of the world trade organization: text, cases and materials 374-83. Cambridge University Press, 4th ed. 2017. 1045 p.

5.5.      Geoffrey Allen Pigman. Trade Diplomacy Transformed: Why Trade Matters for Global Prosperity. - 1st ed., New York, USA. 2016. 257 p.

5.6.      Глобальна торгова система: розвиток інститутів, правил, інструментів СОТ: Монографія/ Кер. авт. кол. і наук. ред. Т.М.Циганкова. К.: КНЕУ, 2003. 660с.

5.7.      Tsygankova T.M., Yatsenko O.M., Tananaiko T.S., Solodkovska G.V., Olefirenko V.V., Ishchenko A.V. (2022). Free trade agreements in the world trade system: benefits and models. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice, 6 (47). 172–181. https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.47.2022.3925

5.8.      Tananaiko T., Yatsenko O., Osypova O., Nitsenko V., Balezentis T., Streimikiene D. Economic Rationale for Manifestations of Asymmetry in the Global Trading System. Sustainability 2023, 15, 5316. https://doi.org/10.3390/su15065316

5.9.      Bazaluk, O., Yatsenko, O., Reznikova, N., Bibla, I., Karasova, N., & Nitsenko, V. (2022). International integration processes influence on welfare of country. Journal of Business Economics and Management, 23(2), 382–398. https://doi.org/10.3846/jbem.2022.16228

5.10.    Yatsenko Olha, Stašys Rimantas, Tsygankova Tatyana, Reznikova Nataliia, Uskova Domenika (2020). Protectionism sources of trade disputes within international economic relations. Journal “Management theory and studies for rural business and infrastructure development”. Vol. 42. No. 4: 516-526. DOI: https://doi.org/10.15544/mts.2020.53