- Викладач-розробник: Дмитро Хохич
- Викладач-розробник: Олена Ткаченко
- Викладач-розробник: Ірина Радіонова
- Викладач-розробник: Сергій Кульбачний
- Викладач-розробник: Ірина Володимирівна Кулага
- Викладач-розробник: Дарія Котенок
- Викладач-розробник: Олена Ткаченко
- Викладач-розробник: Олена Ткаченко
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Ірина Унінець
Мікроекономіка вивчає поведінку і механізм прийняття рішень окремими економічними суб’єктами (індивідами, домашніми господарствами, підприємствами, організаціями, тобто мікросистемами), які прагнуть досягти мети за наявних обмежених ресурсів і для яких до того ж можна знайти альтернативне використання. У центрі уваги мікроекономіки перебуває поведінка споживача і виробника та її оптимізація, ринковий попит і пропозиція, відносні ціни товарів, розподіл ресурсів за альтернативного їх використання, часткова і загальна рівновага тощо.
Мета науки: формування ринково орієнтованого економічного світогляду майбутнього учасника суспільного виробництва, здатного до професійної діяльності у якості економіста, менеджера або самостійної підприємницької діяльності, а також опанування студентами знань щодо принципів та методів прийняття оптимальних господарських рішень за наявних обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання.
Завдання:
- надання знань про базові теоретичні положення мікроекономіки та пояснення на їх основі внутрішніх зв’язків і відносинміжекономічнимиявищами;
- прищеплення навичок використання інструментарію мікроекономічного аналізу;
- підготовкадовивченняцієї галузі фундаментальних економічних знань в поглиблених курсах мікроекономіки, а також в прикладних дисциплінах, що базуються на мікроекономічній теорії.
Основними результатами вивчення курсу є такі:
- знаннябазовихположень, принципів та закономірностейщодофункціонуванняринковогомеханізму, формуванняпопиту і пропозиції, виборуспоживача і виробника;
- вміннявикористовуватиінструментаріймікроекономічногоаналізу для вивчення та оптимізаціїповедінкиекономічнихсуб”єктів у ринковихумовах;
- навичкизастосуванняприйомівмікроекономічнихдосліджень для аналізуефективностіфункціонуваннямікросистем в реальнихумовахгосподарювання;
- теоретична підготовка до вивченняпоглибленихкурсівмікроекономіки, а такожприкладнихдисциплінфаховогоспрямування.
- Викладач-розробник: Ніна Євдокимова
- Викладач-розробник: Дарія Котенок
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Ірина Унінець
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Лариса Ємельяненко
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Михайло Андрійович Михайлюк
- Викладач-розробник: Дарія Котенок
- Викладач-розробник: Володимир Іванович Кириленко
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Денис Верба
- Викладач-розробник: Володимир Іванович Кириленко
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Андрій Самійленко
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Михайло Андрійович Михайлюк
- Викладач-розробник: Дмитро Хохич
- Викладач-розробник: Дмитро Хохич
Анотація навчальної дисципліни «Мікроекономіка»
Навчальна дисципліна «Мікроекономіка» має на меті формування ринково-орієнтованого економічного світогляду майбутнього учасника суспільного виробництва, здатного до професійної діяльності у якості економіста-фахівця чи менеджера або людини здатної до самостійної підприємницької діяльності, шляхом опанування при вивченні цієї дисципліни знань щодо принципів та методів прийняття оптимальних господарських рішень за наявних обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання.
- Викладач-розробник: Олексій Михайлович Мельник
«Сталий розвиток (Sustainable development)» належить до числа новітніх навчальних дисциплін передбачає міждисциплінарний і системний підхід до вивчення основних проблем взаємодії людини і навколишнього середовища з точки зору принципів і стратегій прогресивного розвитку суспільства з врахуванням потреб майбутніх поколінь.
«Сталий розвиток (Sustainable development)» вивчає теоретико-методологічні та практичні аспекти аналізу сучасних економічних, політичних, демографічних, екологічних, та інших проблем розвитку суспільства в процесі його взаємодії з природою на засадах концепції сталого розвитку.
- Викладач-розробник: Олександр Колядич
- Викладач-розробник: Ксенія Лопух
АНОТАЦІЯ
Історія економіки та економічної думки належить до дисциплін економічної теорії що вивчає історичні факти і події в розвитку господарських систем суспільств, які вплинули на її сучасний стан; здобутки світової економічної думки про господарське життя людей. Вона направлена на формування у студентів сучасного економічного мислення та здатностей використовувати історичний досвід людства в організації господарської діяльності суспільств. Методологічною основою ІЕ та ЕД виступає цивілізаційна парадигма суспільствознавства, що реалізує підходи та принципи некласичної науки. Виховання повноцінного спеціаліста – економіста є неможливим без поглибленого вивчення історії економічного розвитку країн Європейської цивілізації і її економічної думки, що дозволяє опанувати закономірності світового економічного розвитку, його особливості, зрозуміти логіку процесів, що відбуваються в сучасній вітчизняній економіці.
- Викладач-розробник: Олександр Колядич
- Викладач-розробник: Олександр Колядич
- Викладач-розробник: Володимир Іванович Кириленко
- Викладач-розробник: Ольга Соломка
- Викладач-розробник: Ольга Соломка
- Викладач-розробник: Ірина Володимирівна Кулага
- Викладач-розробник: Олена Ткаченко
- Викладач-розробник: Дарія Котенок
В дисципліні «Галузевий аналіз» увагу зосереджено на теоретичних та практичних аспектах розвитку ринкових структур та напрямків державної галузевої політики. Використання апарату галузевого моделювання дає можливість не лише аналізувати закономірностей розвитку галузей, але й формувати підґрунтя для подальшого поглибленого вивчення положень економічної теорії у взаємозв’язку з питаннями економічної політики.
- Викладач-розробник: Любов Азьмук
- Викладач-розробник: Ніна Євдокимова
- Викладач-розробник: Дарія Котенок
Інституціональна економіка- це сучасний напрям економічної теорії що, спираючись на принципи цивілізаційної парадигми суспільствознавства, обґрунтовує цілісну систему наукових категорій, понять, моделей, методів дослідження та дозволяє більш повно та глибше відображати спеціальними економічними науками власні об'єкти та предмети досліджень, застосовувати нові методи наукового аналізу.Матеріал курсу є базовим для прикладних дисциплін маркетингу, менеджменту, економіки підприємства, економіки праці, фінансів та ін.
- Викладач-розробник: Алевтина Віталіївна Кудінова
- Викладач-розробник: Ірина Володимирівна Кулага
- Викладач-розробник: Ксенія Лопух
- Викладач-розробник: Ксенія Лопух
- Викладач-розробник: Ксенія Лопух
Навчальна дисципліна «Сучасні економічні теорії» є складовою системи економічних наук. Ознайомлення з основними течіями економічної теорії останньої третини ХХ – початку ХХІ століття дає можливість уявити сучасний стан розвитку світової теоретичної думки та окреслити коло проблем, що досліджуються відомими світовими та вітчизняними економістами. Дисципліна «Сучасні економічні теорії» дає можливість з’ясувати взаємозв’язки сучасної економічної політики окремих держав з провідними теоретичними концепціями.
Вивчення дисципліни «Сучасні економічні теорії» має сприяти формуванню наукового світогляду майбутніх фахівців, збагаченню їх сучасними прогресивними теоріями, вихованню толерантного ставлення до наукових поглядів ідейних опонентів, акцентувати увагу на актуальних питаннях сучасної економічної теорії та господарської практики.
- Викладач-розробник: Ксенія Лопух
- Викладач-розробник: Ксенія Лопух
- Викладач-розробник: Любов Азьмук
- Викладач-розробник: Олена Щербатюк
В дисципліні «Галузевий аналіз» увагу зосереджено на теоретичних та практичних аспектах розвитку ринкових структур та напрямків державної галузевої політики. Використання апарату галузевого моделювання дає можливість не лише аналізувати закономірностей розвитку галузей, але й формувати підґрунтя для подальшого поглибленого вивчення положень економічної теорії у взаємозв’язку з питаннями економічної політики.
- Викладач-розробник: Любов Азьмук
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Дарія Котенок
- Викладач-розробник: Катерина Бойченко
- Викладач-розробник: Катерина Бойченко
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Дарія Котенок
- Викладач-розробник: Ірина Унінець
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Ірина Володимирівна Кулага
- Викладач-розробник: Ірина Володимирівна Кулага
- Викладач-розробник: Олена Ткаченко
- Викладач-розробник: Денис Верба
- Викладач-розробник: Тетяна Кібук
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Михайло Котенок
- Викладач-розробник: Олена Щербатюк
- Викладач-розробник: Олександра Москаленко
- Викладач-розробник: Дарія Котенок
- Викладач-розробник: Дарія Котенок
- Викладач-розробник: Ксенія Лопух
- Викладач-розробник: Олександра Москаленко
- Викладач-розробник: Дарія Котенок
- Викладач-розробник: Володимир Іванович Кириленко
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Сергій Кульбачний
- Викладач-розробник: Ірина Унінець
- Викладач-розробник: Дмитро Хохич
Володіння основами мікроекономічного аналізу дозволяє вивчати найважливіші закономірності в поведінці окремих(первинних) економічних одиниць – домогосподарств і фірм, а також ринків, на яких відбувається їхня взаємодія. Мікроекономіка пропонує універсальний інструментарій для прийняття обґрунтованих рішень щодо вибору обмежених засобів за наявності альтернативних можливостей.
- Викладач-розробник: Любов Азьмук
- Викладач-розробник: Олена Щербатюк
Дистанційний курс створено за нормативною програмою дисципліни «Мікроекономіка». Мікроекономічна теорія є цікавою як інструмент інтерпретації складних соціально-економічних процесів, які відбуваються у суспільстві. Цінність її аналізу полягає у використанні принципів, з позицій яких можна підходити до розв’язання економічних проблем або тлумачити їх. Метод мікроекономічного аналізу нині став трактуватись як «універсальна граматика» для суспільних наук.
Мета вивчення дисципліни – формування ринково-орієнтованого економічного світогляду майбутнього учасника суспільного виробництва, здатного до професійної діяльності у якості економіста-фахівця чи менеджера або самостійної підприємницької діяльності, а також опанування студентами знань щодо принципів та методів прийняття оптимальних господарських рішень за наявних обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання.
Завдання (навчальні цілі) дисципліни полягають у формуванні студентами економічного способу мислення; усвідомленні ними основних закономірностей оптимального режиму функціонування економічних одиниць в умовах ринкової системи господарювання; знання основних принципів прийняття економічно раціональних рішень господарюючими суб’єктами; набуття навичок пояснення явищ, процесів і механізмів взаємодії ринкових агентів засобами інструментарію мікроекономічного аналізу. Одне з завдань курсу – скласти уявлення про те, що успіх всякого бізнесу залежить не лише від наявності стартового капіталу і підприємницького таланту, а й від знання закономірностей функціонування економічних суб’єктів у різних ринкових ситуаціях та вміння їх ефективно використовувати. Без цих знань неможливо вільно орієнтуватись у пронизаній конкурентною боротьбою ринковій економіці.
- Викладач-розробник: Любов Азьмук
- Викладач-розробник: Тетяна Кібук
Коли ми говоримо про економіку, ми маємо на увазі ринок або економічну систему, де наш вибір взаємодіє один з одним. У цьому курсі ми обговорюємо, як і чому ми приймаємо економічні рішення, і як наш вибір впливає на економіку. Після закінчення цього курсу студенти матимуть чітке розуміння основних питань, з якими стикаються мікроекономісти, включаючи: поведінку споживачів та виробників, характер попиту та пропозиції, різні види ринків та те, як вони функціонують, та результати добробуту споживачів. та виробників. Будемо досліджувати, як ці формальні принципи та концепції застосовуються до реальних питань.
Мета вивчення дисципліни – формування ринково-орієнтованого світогляду у студентів як майбутніх учасників суспільного виробництва, здатних до професійної діяльності економіста, фінансиста, бухгалтера, інвестора чи менеджера або підприємця, а також опанування студентами знань про принципи та методи прийняття оптимальних економічних рішень за наявних обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання.
- Викладач-розробник: Олександра Москаленко
Навчальна дисципліна «Мікроекономічний аналіз» є однією із складових комплексної підготовки фахівців галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» спеціальності 051 «Економіка» освітньо-професійної програми «Економічна аналітика».
В мікроекономічному аналізі увагу зосереджено на теоретичних та практичних аспектах поведінки фірм в середовищі недосконало конкурентних ринків, а саме: питаннях вертикальної та горизонтальної взаємодії фірм, цінової дискримінації, диференціації продукції, інноваційної активності, наслідків такої поведінки фірм.
Використання апарату мікроекономічного моделювання дає можливість не лише аналізувати поведінку економічних суб'єктів з погляду їх ринкової взаємодії, але й формувати підґрунтя для подальшого поглибленого вивчення положень економічної теорії у взаємозв’язку з питаннями економічної політики.
- Викладач-розробник: Любов Азьмук
- Викладач-розробник: Олена Щербатюк
- Викладач-розробник: Алевтина Віталіївна Кудінова
Володіння основами мікроекономічного аналізу дозволяє вивчати найважливіші закономірності в поведінці окремих(первинних) економічних одиниць – домогосподарств і фірм, а також ринків, на яких відбувається їхня взаємодія. Мікроекономіка пропонує універсальний інструментарій для прийняття обґрунтованих рішень щодо вибору обмежених засобів за наявності альтернативних можливостей.
- Викладач-розробник: Любов Азьмук
- Викладач-розробник: Денис Верба
- Викладач-розробник: Володимир Іванович Кириленко
- Викладач-розробник: Андрій Котенок
- Викладач-розробник: Олена Ткаченко
- Викладач-розробник: Дмитро Хохич
- Викладач-розробник: Олена Щербатюк