Наука “Економіко–математичні методи і моделі” є нормативною дисципліною циклу природничо-наукової та загальноекономічної підготовки бакалаврів за напрямком “Економіка і підприємництво”.

Предметом вивчення є методологія та інструментарій економіко-математичного моделювання та аналізу економічних об’єктів, процесів, явищ, тенденцій та причинно-наслідкових зв’язків в економіці; теоретичні та практичні питання аналізу економічного ризику. Метою є формування знань щодо методології та інструментарію побудови та адекватного використання різних типів економіко-математичних моделей та методів. Завданням є засвоєння студентами основних принципів та інструментарію щодо постановки задач, основних методів їх розв’язування та аналізу з метою широкого використання в економіці та підприємництві.

Наука “Економіко–математичні методи і моделі” є нормативною дисципліною циклу природничо-наукової та загальноекономічної підготовки бакалаврів за напрямком “Економіка і підприємництво”.

Предметом вивчення є методологія та інструментарій економіко-математичного моделювання та аналізу економічних об’єктів, процесів, явищ, тенденцій та причинно-наслідкових зв’язків в економіці; теоретичні та практичні питання аналізу економічного ризику. Метою є формування знань щодо методології та інструментарію побудови та адекватного використання різних типів економіко-математичних моделей та методів. Завданням є засвоєння студентами основних принципів та інструментарію щодо постановки задач, основних методів їх розв’язування та аналізу з метою широкого використання в економіці та підприємництві.

У сучасних умовах реформування економіки та всього життя України перед соціальною статистикою постали складні завдання. Державні органи статистики, наукові організації проводять велику роботу з розробки та вдосконалення методології соціальної статистики, її практичної апробації та впровадження у практику статистичних спостережень. Розроблено і впроваджується у практику система соціальної статистики, яка всебічно відображає життя людей, оскільки тільки маючи повну й правдиву картину соціальних процесів, що відбуваються у житті суспільства, можна активно брати участь у цьому процесі та впливати на його розвиток. Розробляються й упроваджуються у практику нові статистичні класифікації та класифікатори. Почали широко застосовуватися методи аналізу диференціації населення за рівнем доходів та споживання, інтегральні показники оцінювання рівня життя населення, які дають змогу робити міждержавні та міжрегіональні порівняння. Регулярно проводяться вибіркові обстеження домашніх господарств із питань економічної активності населення, зайнятості та безробіття.

Вивчення соціальної статистики сприяє формуванню теоретичних знань та практичних навичок щодо систематизації, класифікації та аналізу статистичної інформації про розвиток соціальної сфери. Засвоєння системи показників соціальної статистики та методології їхнього визначення допоможе студентам краще орієнтуватись у складних соціальних процесах: виявляти закономірності, аналізувати їх, робити висновки та приймати рішення. В завданнях використовуються як умовні, так і фактичні дані за матеріалами статистичних щорічників України

Мета дисципліни «Соціальна статистика» полягає у формуванні системи знань про соціальні явища і процеси в суспільстві. Соціальна статистика вивчає умови, а також рівень і спосіб життя різних соціальних груп населення.

Соціальна статистика пов’язана з іншими дисциплінами навчального плану, такими як демографічна статистика, статистика ринку праці, економічна статистика, організація вибіркових обстежень, статистика ринків, статистичне моделювання та прогнозуванн

Індивідуальна самостійна робота для студентів 2 курсу дистанційної форми навчання  спеціальності 6ЕО4

Навчальна дисципліна «Статистика» набуває особливої актуальності в сучасних умовах у зв’язку з поширенням використання математичних методів у сфері економічних відносин загалом, та міжнародних економічних відносин зокрема. Вона орієнтована на формування практичних навичок побудови та застосування сучасних економіко-математичних моделей у професійній діяльності майбутніх економістів та спеціалістів у сфері міжнародних економічних відносин.

Навчальна дисципліна «Статистика» є однією із складових комплексної підготовки фахівців галузей знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», 07 «Управління та адміністрування», 28 «Публічне управління та адміністрування».

Курс спрямований на освоєння методів та прийомів статистичних досліджень і набуття практичних навичок збирання, обробки та аналізу інформації про соціально-економічні явища і процеси.

Навчальна дисципліна «Статистика» є однією із складових комплексної підготовки фахівців галузі  знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» Спеціальність 051 «Економіка» Спеціалізація «Економічна кібернетика».

Метою вивчення дисципліни «Статистика» є освоєння методів та прийомів статистичних досліджень і набуття практичних навичок збирання, обробки та аналізу інформації про соціально-економічні явища і процеси з використанням R (програмне середовище для статистичних обчислень, аналізу та зображення даних у графічному вигляді).

 

Дисципліна «Прикладне моделювання» має методичну та практичну спрямованість на вирішення широкого спектра питань на різних рівнях ієрархії управління та прийняття рішень (планів, програм, проектів, стратегій тощо) з урахуванням наявних економічних умов та обмежень. Результати застосування методів, що розглядаються в дисципліні, є основою для обґрунтування напрямів економічної політики та дозволяють передбачати наслідки рішень та заходів, що вживаються у кожний поточний момент

 

тут розташовується екзамен для здобувачів та здобувачок очної (денної) форми навчання

  1. Мета: оволодіти методами збирання, обробки та аналізу інформації про соціально-економічні явища і процеси.

Дисципліна є базовою в циклі гуманітарної та соціально-економічної підготовки

2. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • методи та способи організації статистичного спостереження, зведення та групування статистичних даних;
  • методологію розрахунку статистичних показників;
  • методи аналізу закономірностей розподілу, оцінювання варіації, локалізації та концентрації масових явищ і процесів;
  • вибірковий метод та перевірку статистичних гіпотез;
  • статистичні методи аналізу взаємозв’язків на різних інформаційних масивах;
  • методи аналізу інтенсивності динаміки, згладжування динамічних рядів, екстраполяції тренду, оцінювання коливань та сталості динамічних рядів;
  • методи індексного і графічного аналізу.

Знання та навички статистичного аналізу соціально-економічної інформації є однією з передумов поглиблення аналітичної роботи на всіх щаблях системи управління та наукового обґрунтування управлінських рішень.

вміти:

  • організовувати і проводити статистичне спостереження ;
  • обчислювати узагальнюючі статистичні показники;
  • аналізувати статистичні матеріали про соціально-економічні явища, їх вплив на стан і розвиток суспільства;
  • формулювати висновки і пропозиції для прийняття управлінських рішень.

 

3. Сфера реалізації набутих знань і вмінь в майбутній професії

Набуті знання та вміння є основою вивчення та засвоєння дисциплін циклу професійної підготовки.

Наука “Економіко–математичні методи і моделі” є нормативною дисципліною циклу природничо-наукової та загальноекономічної підготовки бакалаврів за напрямком “Економіка і підприємництво”.

Предметом вивчення є методологія та інструментарій економіко-математичного моделювання та аналізу економічних об’єктів, процесів, явищ, тенденцій та причинно-наслідкових зв’язків в економіці; теоретичні та практичні питання аналізу економічного ризику. Метою є формування знань щодо методології та інструментарію побудови та адекватного використання різних типів економіко-математичних моделей та методів. Завданням є засвоєння студентами основних принципів та інструментарію щодо постановки задач, основних методів їх розв’язування та аналізу з метою широкого використання в економіці та підприємництві.

Дистанційний курс "Цифрова економіка" дозволяє ознайомитися: 1) з різними цифровими технологіями на кращих практиках, із змінами у різних сферах економіки та суспільства, які призвели до формування таких нових напрямків як то Індустрія 5.0, Освіта 5.0, Суспільство 5.0 та інших подібних напрямків у відповідних сферах, зокрема, фінтех; 2) із особливостями прийняття рішень з використанням технологій Великих Даних, когнітивних обчислень, а також можливостей чат-ботів (ChatGPT, Bing, Bard); 3) з деякими питання кібербезпеки, цифрової гігієни, можливостями різних сервісів щодо виявляти фейків у цифровому просторі.