Навчальна дисципліна "Маркетинг" для галузей знань "Управління та адміністрування" двома мовами: українська & англійська. Викладення та послідовне вивчення дисципліни формує у студентів систему теоретитичних знань про маркетинг як науку і практичних навичок використання маркетингового підходу, інструментарію, методів та рішень задля забезпечення ефективної розробки, провадження і реалізації продуктів (послуг) на цільовому ринку. 

    Вивчення дисципліни передбачає аналіз ролі маркетингу в системі управління підприємством, засвоєння теоретичних основ дисципліни (понятійний та категоріальний апарат, концепції, моделі тощо), опанування апарату маркетингового аналізу, планування, організації та оптимізації маркетингової діяльності, формування глибинного розуміння сутності і основи раціонального використання маркетингового інструментарію задля ефективного прийняття рішень та супішного функціонування підприємства на ринку. 

 

Метою дисципліни «Маркетинг» є виклад теоретичних основ, базових категорій маркетингу, методологічних аспектів організації маркетингової діяльності та розгляд її пріоритетів в сучасних умовах. Основними завданнями дисципліни є ознайомлення студентів з відповідними теоретичними поняттями, категоріями маркетингу, сучасними тенденціями в маркетингу; опанування методологічним апаратом організації маркетингової діяльності на підприємствах; виховання здатності до творчого пошуку напрямків удосконалення маркетингової діяльності. Предметом дисципліни є філософія і практика підприємницької діяльності, зорієнтованої на задоволення потреб і запитів споживачів.

 

Упішна товарна політика, динамізм і гнучкість виробництва, що зорієнтоване на задовільнення конкретних потреб покупців, є однією із головних умов ефективної виробнично-комерційної діяльності підприємства. Стрижнем цієї політики є концепція створення товарів ринкової новизни

Курс "Маркетингові дослідження" розроблений як вибіркова дисципліна для студентів економічних спеціальностей 

MAG_ANNOT_ MEDIAPLANING. pdf

Рекомендована для здобувачів другого (магістерського)  рівня вищої освіти

 

 

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ МЕДІАПЛАНУВАННЯ  /MEDIAPLANING

Сьогодні при підготовці рекламних кампаній для отримання найбільшої віддачі від затрачених на рекламу коштів необхідно насамперед оптимізувати канали рекламного інформування. Вирішити це завдання  допомагає створення медіа-плану, який передбачає — оптимальне витрачання асигнувань на рекламу, а також розміщення рекламних звернень у таких засобах їх поширення, з такою інтенсивністю та періодичністю, щоб досягти найбільш можливого охоплення цільової аудиторії при максимальному впливі на неї.

Мета дисципліни: формування у здобувачів теоретичних знань та практичних навичок із медіапланування.

Міждисциплінарні зв’язки: «Медіапланування» базується на таких дисциплінах: «Маркетинг», «Маркетингові дослідження», «Маркетингові комунікації», «ПР – технології», «Бренд менеджмент», «Інтернет комунікації» та ін.

Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики у  таблиці 1.

Таблиця 1 — Методи  навчання, засоби діагностики за навчальною дисципліною «Медіапланування» відповідно до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики

1.

Знання:

1.1

економічного змісту, завдання та етапи медіапланування, його місце в структурі рекламної кампанії підприємства

лекція, семінарське заняття,

дискусія, дискурс

Презентація і захист результатів діяльності, тест, бліцопитування,

перевірка виконання аналітично-розрахункових робіт, виконання індивідуальних та командних завдань, Case-study, контрольна (модульна) робота, дискурс.

 залік

1.2

основних принципів, методів медіадосліджень, логіку оцінки і аналіз аудиторії ЗМІ

лекція, семінарське заняття,

аналітична робота, вирішення конкретних задач та ситуацій

1.3

основних теоретичних моделей та концепцій медіапланування: share of voice, reach/frequeny, recency, adsctok, 

лекція, семінарське заняття, розв'язання конкретних задач та ситуацій

1.4

особливостей побудови медійної кампанії, медіаплану, показників вибору каналів розміщення рекламних матеріалів

1.5

 

 

основ медіаміксу та медіабаїнгу,  особливостей взаємовідносин між медіабаєрами та медіаселерами, медійними агенціями медійними каналами та показники їх результативності

1.6

економічної сутності методичних підходів до оцінки  ефективності медійних кампаній та  оптимізації медіапланів

2.

Уміння/навички:

2.1

використовувати методичний та методологічний інструментарій медіапланування

семінарське заняття, аналітична доповідь, дискурс

Презентація, дискурс, перевірка виконання індивідуальної (командної) роботи, бліц опитування,

перевірка виконання аналітично-розрахункових робіт, Case study,  контрольна (модульна) робота, залік

2.2

розробляти медіаплани на основі даних медіадосліджень та цілей рекламної кампанії,

семінарське заняття, розв’язок модельованого завдання, дискурс

2.3

аналізувати та розраховувати медіапоказники медійної кампанії

 

семінарське заняття, розв'язання конкретних задач та ситуацій, дискурс, Case study

2.4

використовувати комп'ютерні програми в медіаплануванні.

2.5

оптимізувати розподіл рекламного бюджету на просування рекламних матеріалів в ЗМІ

2.6

 

здійснювати оцінку ефективності медійних кампаній, розробляти рекомендації щодо її коригування  з використанням різних методичних підходів.

семінарське заняття, розв’язок модельованого

завдання

3.

Комунікація

 

продукування ефективних рішень на базі аналізу конкретних ситуацій у сфері медіапланування, інформаційне забезпечення працівників рекламних і медійних служб, вміння відстоювати та доводити власну точку зору, здатність до аргументації  на базі конкретних знань і фактів в межах вивченої дисципліни, вміння спілкуватися і взаємодіяти із членами команди чи студентами по групі в межах поставленого проблемного завдання.

семінарське

заняття, аналітична доповідь, дискусія, вирішення

конкретних задач

та ситуацій

Перевірка виконання аналітично-розрахункових робіт, виконання вирішених конкретних задач та ситуацій,  презентація,

дискурс, залік

4.

Відповідальність і автономія

 

здатність на базі засвоєних класичних підходів і методик приймати рішення щодо вибору засобів  розповсюдження реклами; складу медіаміксу, календарного плану розміщення і визначення бюджету для роботи з засобами інформації, вміти поєднувати теоретичний і практичний погляд у нестандартних ситуаціях, здатність до переконання у правильності власних суджень.    

 

семінарське заняття, аналітична доповідь, дискусія, розв'язання конкретних задач та ситуацій

Перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, дискурс, залік

 

Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1. Сутність медіапланування

Тема 2. Характеристика засобів розповсюдження реклами

Тема 3. Медіадослідження та їх роль в медіаплануванні

Тема 4. Планування медіакампанії

Тема 5. Медіабаїнг

Тема 6. Специфіка медіапланування  на різних медіаканалах

Тема 8. Контроль та оцінка ефективності медіа плану

Розробники

Архипова Тетяна Василівна, канд.екон.наук, доцент кафедри маркетингу імені А.Ф.Павленка

E-mail :arkhypova.tetiana@kneu.edu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела ( 3-5 джерел)

1.       Крепак А. С. Медіапланування : навчальний посібник / А. С. Крепак. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. – 128 с.

2.       Усик С.П. Медіапланування. Конспект лекцій. – К.: КНУТД, 2013.

3.       Сиволовська О.В., Чебанова О.П. Медіапланування: Конспект лекцій. - Харків: УкрДУЗТ, 2017. – 114 с. 4.       Обритько Б.А. Реклама : ключі до розуміння. Львів : ПАІС, 2017. 312 с.

5.       Потятиник Б. В. Медіа: ключі до розуміння. Львів : ПАІС, 2017. 312 с.

 

 

Зважаючи на різноманітні ресурсні обмеження, притаманні вітчизняному економічному сьогоденню, особливої вагомості набуває комплексний аналіз і систематичне навчання на кращих прикладах ведення бізнесу. Такою сучасною управлінською технологією виступає бенчмаркінг. Використання його принципів і методів у процесі реалізації конкретних дослідницьких проектів на рівні підприємства дозволяє менеджменту здійснювати оперативний коригуючий вплив у межах управлінської системи, постійний пошук нестандартних підходів до вирішення складних ситуацій, оптимізувати виробничо-господарську діяльність шляхом орієнтування на досягнення бажаних цілей власного розвитку та ін.