Тренінг-курс "Вступ до спеціальності" розроблено для забезпечення адаптації студентів першого курсу спеціальності управління персоналом та економіка праці факультету управління персоналом, соціології та психології до процесу навчання саме у ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана». Програмою передбачено послідовний цільовий виклад основних питань, які допоможуть студентам першого курсу швидко адаптуватися до університетського освітнього простору відповідно до сучасних освітніх тенденцій, вимог Болонського процесу, особливостей освітньої діяльності в КНЕУ імені Вадима Гетьмана

Соціальна безпека являє собою складне явище, що притаманне  суспільству і державі, оскільки характеризує рівень досягнення соціальної згоди та потенціал сталого соціально-економічного розвитку. З іншого боку соціальна безпека – невід’ємне право людини та передумова конкурентоспроможності організації. Розглядаючи соціальну безпеку як ознаку розвинених державності та громадянського суспільства, в дисципліні представлено інструментарій оцінювання стану соціальної безпеки, а також прогнозування наслідків збереження небезпек та ризиків у соціальних системах.  Оскільки сучасний етап розвитку світу характеризується чисельними факторами невизначеності, важливо формувати умови для забезпечення соціальної безпеки людини, організації, громади, суспільства, держави з врахуванням нової соціоекономічної реальності. Представлені рекомендації є узагальненням та вивіреним способом зменшення прояву ризиків та появи небезпек в соціально-економічній екосистемі, де не має рівноваги, посилюються процеси хаотизації. Представлені сценарії подолання ризиків, у т.ч. ентропії в соціально-економічних системах дозволяють забезпечувати соціальну безпеку та сприяють сталому розвитку країни в цілому.

Управління конфліктами

Метою курсу є формування теоретичних і прикладних знань у галузі управління соціально-трудовими конфліктами в організації.

Завдання курсу -  отримання студентами стійких сучасних знань щодо закономірностей і механізмів виникнення і розвитку конфліктів, формування у них навичок самостійно аналізувати конфліктну ситуацію та розробляти науково-практичні рекомендації щодо ефективного управління взаємодією між конфліктуючими сторонами з метою попередження, врегулювання та конструктивного вирішення конфліктів на різних рівнях їх прояву в соціальній дійсності і, перш за все, в системі соціально – трудових відносин, розвиток здібностей до науково-дослідної роботи, а також самостійності та відповідальності в обґрунтуванні та прийнятті рішень з управління конфліктами.

Студенти формуватимуть та розвиватимуть  компетенції:

-        ефективно управляти особистісним рівнем конфліктності;

-        визначати особистісні фактори конфліктної поведінки суб’єктів в трудовому колективі для оптимізації взаємостосунків учасників суперечливої взаємодії;

-        ефективно розв’язувати внутрішньоособистісні конфлікти для забезпечення безконфліктного спілкування;

-        управляти стресом і долати бар’єри фрустрації в процесі міжособистісного спілкування;

-        досягати емоційного балансу в процесі соціальних протиріч;

-        застосовувати доцільні методи емоційного менеджменту для зниження конфліктності на індивідуальному та організаційному рівнях

-        управляти трансакційними позиціями та знижувати рівень конфліктності суб’єктів соціального протиріччя на основі застосування теорії трансакційного аналізу;

-        застосовувати асертивну поведінку для запевнення опонента в умовах конфліктної взаємодії;

-        використовувати техніки та принципи асертивності з метою зниження конфліктності на індивідуальному та організаційному рівнях;

-        проводити комплексну діагностику конфліктів в організації з метою доцільного коригування поведінки його учасників.