- Автор-розробник: Дмитренко Артем

- Автор-розробник: Будяєв Максим
Навчальна дисципліна «Бізнес-економіка» орієнтована на вивчення базових напрямків економіки бізнесу (організацій, підприємств, об’єднань, сітьових структур), методичних підходів до оцінювання процесів та аналізу результатів діяльності бізнес-структур, технологій та практик забезпечення ефективності та результативності їх функціонування та розвитку. Дисципліна дає необхідну сукупність теоретичних знань та практичних навичок щодо прийняття обгрунтованих економічних рішень у сфері забезпечення ефективності та результативності діяльності підприємства за критеріями капіталізації. Отримані в процесі вивчення даної дисципліни знання щодо основ започаткування, організації та здійснення діяльності підприємств, а також їх постійного розвитку та можливого припинення функціонування є основою для опанування наступних фахових дисциплін та важливою конкурентною перевагою у подальшій професійній діяльності здобувача ступеня бакалаврського рівня. Це також має стати підґрунтям у плідній співпраці випускників університету з фахівцями з економіки та організації бізнесу у вирішенні актуальних проблем у сфері підприємництва.
- Автор-розробник: Шевчук Наталія Валентинівна
- Автор-розробник: Теплюк Марія
- Автор-розробник: Андрющенко Катерина
- Автор-розробник: Вострякова Валентина
- Автор-розробник: Смирнов Євген
- Автор-розробник: Андрющенко Катерина
- Автор-розробник: Лєзіна Анастасія
- Автор-розробник: Дмитренко Артем
АНОТАЦІЯ ДИСЦИПЛІНИ
«ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА»
1. Мета опанування дисципліни в контексті підготовки фахівців зі спеціальності. Її взаємозв’язок з іншими дисциплінами навчального плану.
Метою дисципліни є формування у студентів сучасного економічного мислення та системи спеціальних економічних знань з теорії та практики господарювання первинної ланки економіки.
Для опанування даної дисципліни необхідні знання, уміння, навички з таких дисциплін: основи економічної науки, мікроекономіка, макроекономіка тощо.
2. Перелік компетенцій, яких набуде студент після опанування даної дисципліни:
ü здійснювати обґрунтований вибір сфери та напрямків діяльності, організаційно-правові форми ведення бізнесу;
ü розробляти плани розвитку підприємства та обґрунтовувати інноваційно-інвестиційні проекти різних напрямків;
ü організовувати експлуатацію, аналізувати та оцінювати ефективність використання персоналу, основного, оборотного та інтелектуального капіталу;
ü обирати типи та методи організації процесів виробництва;
ü визначати базові кількісні параметри діяльності підприємства (обсяги продукції, величину собівартості, рівень відпускних цін, фінансових результатів тощо);
ü здійснювати діагностику фінансово-майнового стану та ефективності діяльності суб’єктів господарювання;
ü визначати напрямки та обґрунтовувати загальний механізм здійснення трансформації та реструктуризації підприємств;
ü оцінювати рівень економічної безпеки та визначити напрями нейтралізації ризиків та загроз у виробничо-комерційній діяльності підприємства.
3. Сфера реалізації набутих знань і вмінь в майбутній професії.
Опанування комплексом знань, навичок та вмінь з дисципліни «Економіка підприємства» дозволяє успішно застосовувати їх на первинних посадах економістів, а також при раціоналізації управління фірмою й підвищення ефективності її діяльності при опануванні керівних посад суб’єкта господарювання.
- Автор-розробник: Шергіна Лідія
- Автор-розробник: Дзюбенко Любов Миколаївна
Навчальна дисципліна «Інноваційне право» є складовою циклу професійної підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля» освітньо-професійної програми «Інноваційне підприємництво і цифрове лідерство». Дисципліна «Інноваційне право» займає одне з ключових місць серед освітніх компонентів ОПП «Інноваційне підприємництво і цифрове лідерство»
- Автор-розробник: Петренко Людмила
- Автор-розробник: Фурса Влада Сергіївна

Інноваційний менеджмент – охоплює складну систему елементів бізнес-організації, на які чиниться управлінський вплив з метою забезпечення ефективного налагодження інноваційних процесів в середині організації із врахуванням та активною взаємодією із зовнішніми контрагентами, що сприяють підвищенню інноваційної активності компанії.
Мета вивчення дисципліни – опанування теоретичним базисом інноватики та закономірностями перебігу інноваційних процесів; набуття знань та навичок щодо системи інноваційного менеджменту в бізнес-організаціях, виконання типових завдань професійної діяльності менеджера у сфері управління інноваційною діяльністю
- Автор-розробник: Будяєв Максим
- Автор-розробник: Чухраєва Наталія
- Автор-розробник: Петренко Людмила
- Автор-розробник: Чухраєва Наталія
- Автор-розробник: Царьов Віталій
Додати анотацію курсу
- Автор-розробник: Шевчук Наталія Валентинівна
- Автор-розробник: Бойченко Катерина
- Автор-розробник: Будяєв Максим
- Автор-розробник: Вострякова Валентина
- Автор-розробник: Данильченко Сергій
- Автор-розробник: Дзюбенко Любов Миколаївна
- Автор-розробник: Дмитренко Артем
- Автор-розробник: Оберемчук Валентина Феодосіївна
- Автор-розробник: Смирнов Євген
- Автор-розробник: Шевчук Наталія Валентинівна
Мікроекономіка вивчає поведінку і механізм прийняття рішень окремими економічними суб’єктами (індивідами, домашніми господарствами, підприємствами, організаціями, тобто мікросистемами), які прагнуть досягти мети за наявних обмежених ресурсів і для яких до того ж можна знайти альтернативне використання. У центрі уваги мікроекономіки перебуває поведінка споживача і виробника та її оптимізація, ринковий попит і пропозиція, відносні ціни товарів, розподіл ресурсів за альтернативного їх використання, часткова і загальна рівновага тощо.
Мета науки: формування ринково орієнтованого економічного світогляду майбутнього учасника суспільного виробництва, здатного до професійної діяльності у якості економіста, менеджера або самостійної підприємницької діяльності, а також опанування студентами знань щодо принципів та методів прийняття оптимальних господарських рішень за наявних обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання.
Завдання:
- надання знань про базові теоретичні положення мікроекономіки та пояснення на їх основі внутрішніх зв’язків і відносинміжекономічнимиявищами;
- прищеплення навичок використання інструментарію мікроекономічного аналізу;
- підготовкадовивченняцієї галузі фундаментальних економічних знань в поглиблених курсах мікроекономіки, а також в прикладних дисциплінах, що базуються на мікроекономічній теорії.
Основними результатами вивчення курсу є такі:
- знаннябазовихположень, принципів та закономірностейщодофункціонуванняринковогомеханізму, формуванняпопиту і пропозиції, виборуспоживача і виробника;
- вміннявикористовуватиінструментаріймікроекономічногоаналізу для вивчення та оптимізаціїповедінкиекономічнихсуб”єктів у ринковихумовах;
- навичкизастосуванняприйомівмікроекономічнихдосліджень для аналізуефективностіфункціонуваннямікросистем в реальнихумовахгосподарювання;
- теоретична підготовка до вивченняпоглибленихкурсівмікроекономіки, а такожприкладнихдисциплінфаховогоспрямування.
- Автор-розробник: Євдокимова Ніна
- Автор-розробник: Котенок Дарія
АНОТАЦІЯ ДИСЦИПЛІНИ
«ОБГРУНТУВАННЯ ГОСПОДАРСЬКИХ РІШЕНЬ ТА ОЦІНЮВАННЯ РИЗИКІВ»
1. Мета опанування дисципліни в контексті підготовки фахівців зі спеціальності. Її взаємозв’язок з іншими дисциплінами навчального плану.
Ознайомити слухачів з технологією прийняття рішень, основами сучасної економічної ризикології та на основі набутої систематизованої інформації сформувати комплексну систему знань і практичних навичок щодо обґрунтування господарських рішень з різним ступенем невизначеності та ризику.
Завдання навчальної дисципліни - усвідомити, що економічні процеси зазнають впливу некерованих чинників та протікають в умовах невизначеності, конфліктності, принципової неможливості здійснення точних економічних прогнозів, необхідних для прийняття економічних рішень; засвоїти основні принципи обґрунтування різних видів господарських рішень, методичні підходи щодо аналізу ризику та управління ним; оволодіти навичками самостійно здійснювати аналіз, ідентифікацію та оцінку ризику, використовуючи комп’ютерну техніку та програмно-математичні комплекси.
Для опанування даної дисципліни необхідні знання, уміння, навички з таких дисциплін: економіка підприємств, менеджмент, статистика, теорія ймовірності, основи ризикології, тощо.
2. Перелік компетенцій, яких набуде студент після опанування даної дисципліни:
- вміння визначати оптимальні форми представлення та реалізації господарських рішень;
- здатність здійснювати розробку та обґрунтування господарських рішень на основі комплексу методів та моделей, системи показників економічного обґрунтування рішень;
- вміння обґрунтовувати вибір оптимального господарського рішення;
- здатність здійснювати ідентифікацію, аналіз та оцінку ризику, використовуючи комп’ютерну техніку та програмно-математичні комплекси;
- вміння економічно обґрунтовувати напрями та методи регулювання господарських ризиків на підприємстві.
3. Сфера реалізації набутих знань і вмінь після вивчення дисципліни.
Набуті під час вивчення дисципліни знання, вміння та навички студенти зможуть застосовувати в практиці господарювання суб’єктів підприємницької діяльності будь-яких форм власності та організаційно-правових форм, науковій та дослідницькій діяльності в сфері забезпечення ефективного розвитку бізнесу, освітній діяльності у вищих та середньо-спеціальних закладах освіти при викладанні дисциплін, які пов’язані з проблематикою курсу «Обґрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків».
4. Зміст дисципліни, що пропонується для вивчення студентами за модулями та темами.
1.Сутнісна характеристика господарських рішень.
2.Технологія і особливості прийняття рішень господарської діяльності.
3.Методичні основи розробки господарських рішень.
4.Обґрунтування господарських рішень та оцінка їх ефективності.
5. Прогнозування та аналіз господарських рішень.
6.Невизначеність як першопричина ризику підприємницької діяльності.
7.Критерії прийняття рішень в умовах невизначеності.
8.Теорія корисності в системі процесів прийняття рішень.
9.Підприємницькі ризики та їх вплив на прийняття господарських рішень.
10.Критерії прийняття господарських рішень за умов ризику.
11. Прийняття рішень в конфліктних ситуаціях.
12.Обґрунтування фінансових та інвестиційних рішень за умов ризику.
13.Якісна оцінка підприємницьких ризиків.
14.Кількісна оцінка підприємницьких ризиків.
15.Основи ризик-менеджменту
16.Напрями та методи регулювання та зниження ступеню ризику.
5. Викладацький склад:
Клименко Світлана Михайлівна, канд.екон.наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва
6. Основна література:
1. Клименко С.М., Дуброва О.С. Обґрунтування господарських рішень та оцінка ризиків.- навч. посібник.- К: КНЕУ, 2005. - 272 с.
2. Клименко С.М., Дуброва О.С. Обґрунтування господарських рішень та оцінка ризику.- Навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисципліни.- К: КНЕУ, 2005. - 183 с.
Завідувач кафедри
Бізнес економіки та підприємництва І.Рєпіна
- Автор-розробник: Клименко Світлана
- Автор-розробник: Оберемчук Валентина Феодосіївна
- Автор-розробник: Бойченко Катерина
- Автор-розробник: Швиданенко Генефа
- Автор-розробник: Данильченко Сергій
- Автор-розробник: Кукоба Володимир
- Автор-розробник: Лігоненко Лариса
- Автор-розробник: Садовник Олександр Володимирович
- Автор-розробник: Чабан Віталій Григорович

Метою опанування дисципліни є розуміння студентами особливостей створення і закономірностей функціонування інтернет-магазину, визначення ефективних методів і способів управління ним, контролю діяльності та обґрунтування раціональних господарських рішень.
Оцінка ефективності та результативності роботи інтернет-магазину, організація його бізнес-процесів практично буде забезпечена створенням власної моделі інтернет-магазину. Дисципліна "Організація інтернет-магазину" тісно пов'язана з такими дисциплінами навчального плану як економіка підприємства, економічний аналіз, менеджмент, інші.
- Автор-розробник: Мельникова Олександра
- Автор-розробник: Царьов Віталій
- Автор-розробник: Чабан Віталій Григорович
- Автор-розробник: Кубарєва Ірина
- Автор-розробник: Дзюбенко Любов Миколаївна
- Автор-розробник: Кирилюк Оксана
- Автор-розробник: Чебакова Тетяна
- Автор-розробник: Якушева Наталія
- Автор-розробник: Ямненко Галина
- Автор-розробник: Кубарєва Ірина
- Автор-розробник: Кузьомко Володимир Миколайович
- Автор-розробник: Фурса Влада Сергіївна
- Автор-розробник: Дмитренко Артем

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Підприємництво»
Entrepreneurship
Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
1. Мета опанування навчальної дисципліни
Мета навчальної дисциплін иполягає у формуванні системи знань щодо сутності підприємництва як особливого виду діяльності, певного стилю і типу поведінки, що визначає бізнес-культуру підприємства, сучасної форми господарювання виробничо-комерційних структур в умовах ринкових відносин; набуття практичних умінь комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають в діяльності підприємницьких структур для створення сприятливого бізнес-середовища і підвищення ефективності функціонування виробничо-господарських систем.
Міждисциплінарні зв’язки навчальної дисципліни «Підприємництво» визначаються особливостями підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» ОПП «Корпоративні фінанси». Навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних дисциплін, ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін. У результаті вивчення дисципліни буде сформовано необхідний компетентнісний базис для опанування таких дисциплін як «Менеджмент», «Маркетинг», «Міжнародна економіка», «Гроші та кредит», «Фінанси», «Інвестування», «Менеджмент персоналу» та інших.
2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:
Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Підприємництво» у відповідності до результатів навчання
Результати навчання за навчальною дисципліною |
Методи навчання |
Засоби діагностики / форми оцінювання |
|
|
1. |
Знання: |
|||
1.1 |
характеристики та типології підприємництва, принципів здійснення, форм і моделей підприємницької діяльності |
лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій, дискусія |
презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, екзамен |
|
1.2 |
технології заснування власної справи |
|
||
1.3 |
сутності, форм та структури підприємницького капіталу, порядку формування початкового (стартового) підприємницького капіталу та його джерел, особливостей формування та ефективність використання персоналу фірми |
|
||
1.4 |
сутності та характеристики інноваційних процесів та оцінювання ефективності технічних та організаційних нововведень |
|
||
1.5 |
сутності планування підприємницької діяльності |
|
||
1.6 |
особливостей організації бюджетування підприємницької діяльності |
|
||
1.7 |
фінансово-економічних засад підприємництва та аналітичного оцінювання ефективності підприємницької діяльності |
|
||
1.8 |
сутності та складових підприємницького успіху та ділової етики |
|
||
1.9 |
сутності та функцій бізнес-комунікації в системі підприємництва |
|
||
2. |
Уміння/навички: |
|||
2.1 |
використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття зважених рішень щодо вибору способу створення власного бізнесу та його організаційно-правової форми |
семінарське заняття, дискусія, case-study, робота в малих творчих групах, вирішення конкретних задач та ситуацій |
презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, екзамен |
|
2.2 |
здійснювати пошук підприємницької ідеї |
|
||
2.3 |
розраховувати необхідну величину підприємницького капіталу |
|
||
2.4 |
визначати чисельність персоналу, обґрунтовувати пропозиції щодо удосконалення процесів руху персоналу; визначати продуктивність праці |
|
||
2.5 |
оцінювати інвестиційну привабливість та ділову репутацію суб’єктів підприємництва |
|
||
2.6 |
оцінювати показники прибутковості підприємства |
|
||
2.7 |
формувати та обчислювати показники щодо оцінювання ефективності підприємницької діяльності |
|
||
2.8 |
використовувати методику оцінки впливу ризиків та напрями їхньої мінімізації |
|
||
2.9 |
розробляти, формулювати та впроваджувати заходи щодо становлення та подальшого розвитку організаційної культури суб’єктів господарювання |
|
||
2.10 |
пояснювати правові засади розв’язання корпоративних бізнес-конфліктів; аналізувати і оцінювати методи запобігання бізнес-конфліктів |
|
||
3. |
Комунікація |
|||
Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме: |
семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій
|
перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, екзамен |
|
|
3.1 |
донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації |
|
||
3.2 |
здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети |
|
||
3.3 |
спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства |
|
||
3.4 |
здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок |
|
||
4. |
Відповідальність і автономія |
|||
продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема при: |
семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь
|
перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, екзамен |
|
|
4.1 |
управлінні складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами |
|
||
4.2 |
формуванні суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти |
|
||
4.3 |
організації та керівництвом професійним розвитком осіб та груп |
|
||
4.4 |
при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів функціонування підприємства. |
|
||
4.5 |
при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності |
|
||
4.6 |
при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії |
|
||
4.7 |
при здатності до самостійного і незалежного мислення |
|
3. Зміст навчальної дисципліни за темами:
Тема 1. Загальна характеристика та типологія підприємництва
Тема 2. Правові основи та організаційні форми підприємницької діяльності
Тема 3. Мале підприємництво в ринковій економіці
Тема 4. Технологія заснування власної справи
Тема 5. Формування підприємницького капіталу
Тема 6. Формування та ефективність використання персоналу фірми
Тема 7. Інновації та інвестиційна політика фірми
Тема 8. Start-up як інноваційна форма започаткування бізнесу
Тема 9. Планування підприємницької діяльності
Тема 10. Основи адміністрування підприємницької діяльності
Тема 11. Бюджетування підприємницької діяльності
Тема 12. Фінансово-економічні засади підприємництва та аналітичне оцінювання ефективності підприємницької діяльності
Тема 13. Хеджування підприємницьких ризиків та протидія тіньовій економіці
Тема 14. Підприємницький успіх і культура бізнесу
Тема 15. Сутність та модельний ряд бізнес-культур
Тема 16. Основи формування культурних бізнес-комунікацій
Тема 17. Технології попередження та усунення бізнес-конфліктів
4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:
Самойленко Андрій Григорович, кандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: andrii.samoilenko@kneu.ua
5. Рекомендовані інформаційні джерела:
1. Колот В.М., Рєпіна І.М., Щербина О.В., Шергіна Л.А., Ковтун В.П. Підприємництво: організація, ефективність, бізнес-культура: практикум. К.: КНЕУ. Електронна версія: http://irbis.kneu.edu.ua/cgi-bin/cgi64/cgiirbis_64.exe
2. Гонтарева І. В. Підприємництво: підручник. Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2021. 392 с.
3. Педько А.Б. Основи підприємництва і бізнес культури : навч посібник . Київ: Центр учбової літератури, 2020. 168 с.
4. Підприємництво та основи бізнесу. Практикум: Навчальний посібник / [Біляк Т.О., Бірюченко С.Ю., Бужимська К.О., та ін.]; під заг. ред. Т.П. Остапчук. Житомир: Житомирська політехніка, 2023. 280 с.
- Автор-розробник: Самойленко Андрій Григорович
- Автор-розробник: Шкода Тетяна
Курс навчальної дисципліни спрямований на формування системи знань щодо сутності підприємництва як особливого виду діяльності, певного стилю і типу поведінки, що визначає бізнес-культуру підприємства, сучасної форми господарювання виробничо-комерційних структур в умовах ринкових відносин; набуття практичних вмінь комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають в діяльності підприємницьких структур для створення сприятливого бізнес-середовища і підвищення ефективності функціонування виробничо-господарських систем.
- Автор-розробник: Ковтун Віта
- Автор-розробник: Кузьомко Володимир Миколайович
- Автор-розробник: Шергіна Лідія
Курс навчальної дисципліни спрямований на формування системи знань щодо сутності підприємництва як особливого виду діяльності, певного стилю і типу поведінки, що визначає бізнес-культуру підприємства, сучасної форми господарювання виробничо-комерційних структур в умовах ринкових відносин; набуття практичних вмінь комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають в діяльності підприємницьких структур для створення сприятливого бізнес-середовища і підвищення ефективності функціонування виробничо-господарських систем.
- Автор-розробник: Ямненко Галина

- Автор-розробник: Ковтун Віта
- Автор-розробник: Мельникова Олександра

- Автор-розробник: Дзюбенко Любов Миколаївна
- Автор-розробник: Ковтун Віта
- Автор-розробник: Мельникова Олександра
формування системи знань щодо сутності підприємництва;
набуття практичних вмінь комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають в діяльності підприємницьких структур для створення сприятливого бізнес-середовища і підвищення ефективності функціонування виробничо-господарських систем.
- Автор-розробник: Теплюк Марія
+ 1-2 абзаци
- Автор-розробник: Ничипорук Олександр
- Автор-розробник: Оберемчук Валентина Феодосіївна
- Автор-розробник: Царьов Віталій
+ 1-2 абзаци
- Автор-розробник: Ничипорук Олександр
- Автор-розробник: Ковтун Віта
- Автор-розробник: Данильченко Сергій
- Автор-розробник: Кизенко Олена
- Автор-розробник: Клименко Світлана

Мета Тренінг-курсу "Створення власного бізнесу" полягає в формуванні у здобувачів вищої освіти теоретичних та практичних компетенцій, які дозволяють скласти уявлення щодо створення власного бізнесу, а також підняття у слухачів підприємницького духу, формування сучасного економічного мислення і системи спеціальних економічних знань, з метою формування навичок для відкриття власного бізнесу, прогнозування і планування економічних показників, розробки економічної стратегії розвитку з урахуванням соціально-економічних аспектів підвищення ефективності діяльності підприємства.
- Автор-розробник: Ходаківський Володимир Миколайович
- Автор-розробник: Теплюк Марія
- Автор-розробник: Бойченко Катерина
- Автор-розробник: Ямненко Галина
- Автор-розробник: Ямненко Галина
- Автор-розробник: Кубарєва Ірина
- Автор-розробник: Чабан Віталій Григорович
- Автор-розробник: Кубарєва Ірина
- Автор-розробник: Петренко Людмила
- Автор-розробник: Петренко Людмила
- Автор-розробник: Кирилюк Оксана
- Автор-розробник: Кужель Марина
АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Навчальна дисципліна « Тренінг-курс «Бізнес-проєктування»
Training course "Business design"
Дисципліна «Тренінг-курс «Бізнес-проєктування» побудована на узагальненні міжнародного та вітчизняного досвіду, здобутків науковців України та світу щодо ініціалізації бізнес-проєктів, бізнес-планування та бізнес-моделювання.
Міждисциплінарні зв’язки: пререквізити та постреквізити. «Тренінг-курс «Бізнес-проєктування» як навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних та спеціальних навчальних дисциплін.
Пререквізити: навчальна дисципліна базується на знаннях та компететностях, що набуває здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти під час вивчення навчальних дисциплін «Маркетинг», «Фінанси підприємства», «Менеджмент проєктів», «Менеджмент персоналу», Тренінг-курс «ІТ-технології в менеджменті».
Постреквізити: освіченість у сфері бізнес-проєктування є необхідною передумовою для засвоєння здобувачами матеріалу таких дисциплін циклу професійної підготовки, як «Проєктування систем управління», «Стратегічне планування» та під час проходження міждисциплінарного тренінгу «Прийняття управлінських рішень». Знання, вміння й навички, набуті здобувачами при опануванні навчальної дисципліни, стануть їм у нагоді при проходженні практики та при підготовці кваліфікаційної бакалаврської роботи.
Мета вивчення навчальної дисципліни - сформувати у бакалаврів нової генерації теоретичні знання та практичні навички щодо змісту, призначення, методології та інструментарію організаційно-економічного проєктування бізнес- проєктів, оцінювання доцільності та ефективності їх реалізації .
Завдання (навчальні цілі) дисципліни: набуття знань та навичок щодо теорії та методології бізнес-проєктування; ідентифікації проблем споживачів та бізнес-організацій, генерування ідей щодо можливих шляхів та засобів їх розв’язання; організаційно-економічного проєктування бізнес-проєктів з підготовкою стандартного пакету документів проєкту ( проектна заявка, бізнес-план, бізнес-модель, фінансова модель тощо) ; оцінювання та відбору бізнес-проєктів з використанням кількісних та якісних критеріїв; презентації та захисту проєктів перед зацікавленими стейкхолдерами.
Предмет вивчення навчальної дисципліни - теоретико-методологічні положення проведення проблемного аналізу, ініціювання бізнес-проєктів, проведення їх організаційно-економічного обґрунтування, оцінювання та відбір бізнес-проєктів.
- Автор-розробник: Лігоненко Лариса