Дослідження операцій – важлива складова системи математичного моделювання, сукупність математичних і кількісних методів для прийняття і обґрунтування рішень у різних сферах людської діяльності.

Мета дисципліни – вивчення студентами в систематизованій формі та активне засвоєння ними основних методів розв’язування оптимізаційних задач; задач управління запасами; моделей мережевого планування та управління; масового обслуговування; прийняття рішень в умовах невизначеності тощо, отримання навичок аналізу та адекватного використання інструментарію розв’язування виділених класів задач при дослідженні практичних проблем, що виникають в економіці та підприємництві.

В дисципліні розглядаються основи теорії управління запасами, мережевого моделювання, прийняття рішень в умовах невизначеності, теорії масового обслуговування, розподільчі задачі, моделювання конфліктності у соціо-економічних системах: ігрові моделі та ін.

Виклад матеріалу враховує, в першу чергу, прикладні аспекти математичних методів дослідження операцій з реалізацією завдань на персональному комп'ютері.

Наука “Економіко–математичні методи і моделі” є нормативною дисципліною циклу природничо-наукової та загальноекономічної підготовки бакалаврів за напрямком “Економіка і підприємництво”.

Предметом вивчення є методологія та інструментарій економіко-математичного моделювання та аналізу економічних об’єктів, процесів, явищ, тенденцій та причинно-наслідкових зв’язків в економіці; теоретичні та практичні питання аналізу економічного ризику. Метою є формування знань щодо методології та інструментарію побудови та адекватного використання різних типів економіко-математичних моделей та методів. Завданням є засвоєння студентами основних принципів та інструментарію щодо постановки задач, основних методів їх розв’язування та аналізу з метою широкого використання в економіці та підприємництві.

Наука “Економіко–математичні методи і моделі” є нормативною дисципліною циклу природничо-наукової та загальноекономічної підготовки бакалаврів за напрямком “Економіка і підприємництво”.

Предметом вивчення є методологія та інструментарій економіко-математичного моделювання та аналізу економічних об’єктів, процесів, явищ, тенденцій та причинно-наслідкових зв’язків в економіці; теоретичні та практичні питання аналізу економічного ризику. Метою є формування знань щодо методології та інструментарію побудови та адекватного використання різних типів економіко-математичних моделей та методів. Завданням є засвоєння студентами основних принципів та інструментарію щодо постановки задач, основних методів їх розв’язування та аналізу з метою широкого використання в економіці та підприємництві.

Наука “Економіко–математичні методи і моделі” є нормативною дисципліною циклу природничо-наукової та загальноекономічної підготовки бакалаврів за напрямком “Економіка і підприємництво”.

Предметом вивчення є методологія та інструментарій економіко-математичного моделювання та аналізу економічних об’єктів, процесів, явищ, тенденцій та причинно-наслідкових зв’язків в економіці; теоретичні та практичні питання аналізу економічного ризику. Метою є формування знань щодо методології та інструментарію побудови та адекватного використання різних типів економіко-математичних моделей та методів. Завданням є засвоєння студентами основних принципів та інструментарію щодо постановки задач, основних методів їх розв’язування та аналізу з метою широкого використання в економіці та підприємництві.

Постійний соціально-економічний розвиток суспільства потребує невпинного ускладнення процедури управління. 

За  ринкових умов прогнозування стає одним з вирішальних наукових чинників формування стратегії і тактики суспільного розвитку.

Навчальна дисципліна «Статистика» є однією із складових комплексної підготовки фахівців галузі  знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» 

Курс спрямований на освоєння методів та прийомів статистичних досліджень і набуття практичних навичок збирання, обробки та аналізу інформації про соціально-економічні явища і процеси.

Призначений для студентів спеціальностей «Економіка підприємств», «Економічна кібернетика», «Маркетинг», «Міжнародна економіка».

 Шановні студенти, вітаю вас в курсі "Статистика"!

Бажаю Успіхів!!!

тут буде розміщено тестові запитання екзамену по дисципліні "Моделювання інформаційних систем і комп'ютерних мереж".

  1. Мета: оволодіти методами збирання, обробки та аналізу інформації про соціально-економічні явища і процеси.

Дисципліна є базовою в циклі гуманітарної та соціально-економічної підготовки

2. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • методи та способи організації статистичного спостереження, зведення та групування статистичних даних;
  • методологію розрахунку статистичних показників;
  • методи аналізу закономірностей розподілу, оцінювання варіації, локалізації та концентрації масових явищ і процесів;
  • вибірковий метод та перевірку статистичних гіпотез;
  • статистичні методи аналізу взаємозв’язків на різних інформаційних масивах;
  • методи аналізу інтенсивності динаміки, згладжування динамічних рядів, екстраполяції тренду, оцінювання коливань та сталості динамічних рядів;
  • методи індексного і графічного аналізу.

Знання та навички статистичного аналізу соціально-економічної інформації є однією з передумов поглиблення аналітичної роботи на всіх щаблях системи управління та наукового обґрунтування управлінських рішень.

вміти:

  • організовувати і проводити статистичне спостереження ;
  • обчислювати узагальнюючі статистичні показники;
  • аналізувати статистичні матеріали про соціально-економічні явища, їх вплив на стан і розвиток суспільства;
  • формулювати висновки і пропозиції для прийняття управлінських рішень.

 

3. Сфера реалізації набутих знань і вмінь в майбутній професії

Набуті знання та вміння є основою вивчення та засвоєння дисциплін циклу професійної підготовки.

Курс демонструє потужність економіко-математичного моделювання у вивченні проблем економіки і менеджменту сьогодення. 

Мета курсу: доступно ознайомити студентський загал з результатами наукових досліджень в галузі адаптивного управління економічною системою на підгрунті альтернативного використання динамічних моделей, щоб воно було достатньо вмотивованим, уникаючи типових помилок суб’єкта, що приймає рішення; привернути увагу майбутніх фахівців до можливостей зазначеного вище підходу, долучаючи економістів до розроблення проблеми.

Наукове підґрунтя курсу складають: прикладний системний аналіз, теорія адаптації складних систем (зокрема економічних), наскрізно адаптивне комп’ютерне моделювання економічної динаміки, синергетична економіка.